UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Švédská rockově-progresivní pětka A.C.T. si pět let po skvělém posledním studiovém albu „Circus Pandemonium“ (na jehož recenzi zde dosud trestuhodně nedošlo) vydává ve vlastní režii pětiskladbové EP. Pro všechny, kdo čekali regulérní řadovku s pořádnou stopáží, je pouhých 23 minut možným důvodem k slzičkám, na druhou stranu, lepší něco, než nic. I když v případě „Rebirth“ si tím nejsem tak úplně jist.
Pokud mají totiž obsažené skladby ukázat znovuzrozený A.C.T., pak se skandinávský Fénix hrabe z již notně prohrabaného popela, když hudebně zůstává vše při starém, až by se chtělo dodat bohužel, neboť alespoň malé oživení by EP prospělo jako sůl. Takhle dostáváme jen to nejtradičnější, co si pod hudebním výrazivem A.C.T. lze představit. Je to AOR, je to pop i rock, místy progové čarování, dost často přeslazené až hanba. A stále od té nejveselejší party pod sluncem. Neříkám, že to co dříve zabíralo na „Rebirth“ přestalo fungovat, jen jsme to všechno již mnohokráte od souboru slyšeli a v nápaditějším podání.
Klipovka „The Ruler Of The World“ tak obsahuje vše, pro co můžete mít A.C.T. v oblibě. Vícehlasy, které se nespokojí jen s refrénovým příštipkařením, zlomy do klavírních chvilek a nakonec i pěkné dramatické sólo, kde přichází ke slovu prog. Proč tedy ta nespokojenost? Následuje totiž „Running Out Of The Luck“ s pokřiveným riffem, který zlomí klavírní popové sloky a člověk si pořád není jistý, jestli neposlouchá nějakou další píseň třeba z „Last Epic“. V „Digital Affair“ dojde na „digitální“ hlas, který jakoby naznačoval pokus o něco trochu jiného, ovšem nejpozději v arpeggiatorem hnaném refrénu je znovu vymalováno. Zvláště když pokračuje „spartakiádní“ úvod „Meet The Past“ s opět typickou klavírní slokou a reggae vsuvkou. Závěrečná „A Broken Trust“ pak navnadí přece jen šťavnatějším rockovým ajfrem i zbylým průběhem, který alespoň trochu napravuje dosavadní pocit obehranosti, je toho ale bohužel málo. Většinu postupů a harmonií od kapely prostě znáte a pokud budete v písních domýšlet pokračování, zřejmě se málokdy zmýlíte. Krátký a poměrně rozpačitý poslech.
Pokud má "Rebirth" sloužit jako jakýsi předěl a připomenutí souboru, dejme tomu. Jinak totiž obsahuje pro A.C.T. až příliš typický a s minulostí lehko zaměnitelný materiál.
Herman Saming - zpěv
Ola Andersson - kytary, zpěv
Jerry Sahlin - klávesy, zpěv
Peter Asp - baskytara, klávesy
1. The Ruler Of The World
2. Running Out Of Luck
3. Digital Affair
4. Meet The Past
5. A Broken Trust
Rebirth (EP) (2019)
Trifles And Pandemonium (DVD + live CD) (2016)
Circus Pandemonium (2014)
Silence (2006)
Last Epic (2003)
Imaginary Friends (2001)
Today´s Report (1999)
-bez slovního hodnocení-
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.